Orosz Zoltán harmonikaművész a harmonika szeretetét édesapjától örökölte, ő volt, ki tehetségére már korán felfigyelt, és az első nyolcbasszusos harmonikát is tőle kapta négy éves korában.
A művész három egymást követő évben megnyerte az Országos Harmonikaversenyt felnőtt profi kategóriában.
2000-ben együttese megkapta a Magyar Rádió rangos elismerését az eMeRTon díjat, majd stílusteremtő zenei tevékenységét 2008-ban Artisjus Díjjal ismerték el.
A művész Szingapúrtól Szibériáig a világ számos pontján koncertezett már, és az észtországi, dániai, finn, belga, norvég, spanyol, olasz és orosz harmonikafesztiválok után duója Bardóczy Attila előadóművésszel a Párizsi Nemzetközi Sanzonversenyen elnyerte a legjobb külföldi előadónak járó első díjat.
A koncerten a legkülönbözőbb zenei stílusokkal ismerkedhet meg a közönség a francia sanzontól a délszláv népzenén át Astor Piazzolla argentin tangójáig, felfedezve mindazt az árnyaltságot, dinamikát és szenvedélyt, ami e hangszert s megszólaltatóját jellemzi.
Az „Örömzene” című koncert alkalmával Orosz Zoltán harmonikaművész olyan világszerte ismert és elismert zenei kiválóságokkal muzsikál együtt, mint pl. a gitárvirtuóz Balogh Zoltán, fúvós hangszereken Borbély Mihály
játékát csodálhatjuk, aki kiemelkedő zenei- és előadó-művészeti tevékenysége elismeréseként nemrégiben Liszt Ferenc - Díjban részesült.
Ütőhangszereken a Kossuth-díjas Horváth Kornél varázsolja el játékával a közönséget, basszusgitáron pedig a Magyar Köztársaság Érdemrend Lovagkeresztjével kitüntetett Lattmann Béla játszik, aki a Liszt Ferenc
Zeneművészeti Egyetem tanára, A műsorban elhangzanak a világ mai meghatározó harmonika-előadóitól és -szerzőitől származó darabok, így szerepelnek a műsorban Richard Galliano, valamint Astor Piazzolla művei, de helyet kapnak a zenekar tagjainak saját szerzeményei is, valamint nagy hangsúlyt kap a délszláv népzene, hiszen Orosz Zoltán bácsalmási származása miatt e műfaj különösen sokat jelent a művész számára.
Az elmúlt évek alatti számtalan fellépés olyan egésszé kovácsolta e csapatot, hogy tagjai csukott szemmel is képesek egymás legkisebb rezdüléseire azonnal reagálni, így válhat a szabad improvizáció az egész koncert egyik fő jellemzőjévé.
Bármikor, bármelyik hangszer szólószerepet kaphat, sőt adott esetben improvizáció közben akár „beszélgethetnek” is egymással a hangszerek, így a koncert valóban mindig igazi örömzenéléssé válhat zenésznek s közönségnek egyaránt.